O čem to je?
O unikátním know-how, jak efektivně zacházet s nástrojem, který používá každý z nás. Kniha polopatě vysvětluje, jak se sociálními sítěmi pracovat, aby si vás ostatní uživatelé všimli, aby s vámi navázali vztah a nakonec udělali to, co po nich chcete (nedivte se, to je přece marketing). Nepřekvapí proto, že hlavní cílovou skupinou knihy jsou marketéři, ale nemálo si z knihy vezmou i ti, kdo spravují osobní profily.
O kterých sítích se píše?
Kniha je vydaná v roce 2019, takže ne všechno je naprosto aktuální (o TikToku se nedozvíte ani slovo a síť X je pochopitelně pořád nazývána Twitter), ale jinak se autorky věnují nejrozšířenějším sítím, tedy Facebooku, Twitteru, Instagramu, LinkedInu a YouTube.
No právě! Nezasmrádá postupem času?
Nezasmrádá. Algoritmy se sice mění každou chvíli, ale principy představené v knize jsou platné. Vždycky bude nejdůležitější zaujmout druhé, aby s vámi (a na dané síti) zůstali co nejdéle. A to je fakt, který budou algoritmy vždycky podporovat. Coby úspěšní tvůrci kopete za jejich tým.
Jak je kniha strukturovaná?
Kniha odhaluje čtyři hlavní principy, které je podle autorek potřeba si osahat, pokud chcete ze sítí vytřískat maximum. Tyto čtyři principy zároveň rámují čtyři hlavní části knihy a nazývají se: zaujmi, naslouchej, vyprávěj a vyhodnocuj.
Co se v knize dozvím?
Jak nad sítěmi a nad jejími uživateli přemýšlet. Jak uvažovat o tom, pro koho svoje příspěvky tvořím, jak vytvořit poutavé texty a obrazový materiál, jak pracovat s vlastními fanoušky a jak svoje příspěvky vyhodnocovat. Ale také se naučíte sledovat relevantní údaje, které odhalí, jak úspěšní ve svých příspěvcích jste. Jsme sice ve článku s obalem, ale přesto si jeden spoiler dovolím: počet fanoušků stránky zas tak podstatný není.
Kdo jsou autorky?
Eliška Vyhnánková je u nás považovaná za jednu z největších odbornic na sociální sítě. Zajímají ji datové analýzy a celkově čísla marketingových kampaní. Michelle Losekoot se živí obsahovým marketingem a je ženou mnoha projektů. Zaměřuje se většinou na pomoc ostatním při jejich práci nebo psychické pohodě. Píše newslettery o kreativitě 3Ká, vybudovala seberozvojový portál Posviť si, natáčela podcast o sebekoučování Plný kecky nebo vytvořila sbírku kreativních cvičení pro rozšiřování komfortní zóny Nestereo. Nedávno vydala knihu Ztracenné, která je určená „všem silným, odvážným a výjimečným ženám, které se na své cestě cítí někdy osaměle.“
Líbilo? Upište se nám!
Nebo sledujte naše sociální sítě! Najdete nás na Facebooku nebo Instagramu.